VIND JE BAAN BIJ GEMEENTE ZOETERWOUDE
Over Gemeente Zoeterwoude
Zoeterwoude is een groene, weidse, sociale en vooral ook ondernemende gemeente. Een kleine enthousiaste organisatie zet zich in voor een prettige leefomgeving en een gunstig ondernemersklimaat. Medewerkers zijn trots op de gemeente en trots op hun werk.Door de beperkte omvang van de organisatie hebben de medewerkers veel vrijheid en verantwoordelijkheid. Zij kennen elkaar en zijn bereid voor elkaar in te springen. Ook in de regio wordt intensief samengewerkt. De gemeente pakt haar verantwoordelijkheden serieus op en is op veel gebieden koploper in de regio.
Collega’s Gemeente Zoeterwoude
Roel
Beleidsmedewerker Wmo
Laura
Projectsecretaris Domein Ruimte
Vacatures bij Gemeente Zoeterwoude
startdatum: 1 juli 2025
zorg jij graag voor een nette en veilige woonomgeving? word dan onze nieuwe medewerker algemene dienst! bij ons werk je buiten en verricht je praktisch en afwisselend werk. geen dag is hetzelfde!
wat ga je doen als medewerker algemene dienst?
in deze functie zorg je dat onze gemeente schoon en veilig blijft. je doet afwisselend werk zoals:
herstraten van voetpaden en rijbanen waar nodig.
onderhouden en repareren van speeltoestellen en hekwerken.
legen van prullenbakken en opruimen van zwerfvuil en gedumpt afval.
handmatig vegen op plaatsen waar de machine niet bij kan en blad ruimen.
uitvoeren van kleine klusjes zoals verkeersborden plaatsen of een brugleuning repareren.
werken op het afvalbrengstation: klanten ontvangen, afval beoordelen en afrekenen.
meehelpen bij gladheidbestrijding en calamiteiten (met toerbeurt wachtdienst).
dit krijg jij
salaris van maximaal € 3.214,00 bruto per maand bij 36 uur (schaal 4) plus vuilwerktoelage van € 207,00 bruto bij 36 uur. jij ontvangt een bedrag naar rato van het aantal uur dat je werkt.
een contract van 20 uur per week voor één jaar, met uitzicht op vast dienstverband.
reiskostenvergoeding en parkeerplek voor je auto.
individueel keuzebudget van 17,05% bovenop je salaris (je kiest zelf hoe je dit inzet).
gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.
abp-pensioen en tegemoetkoming ziektekostenverzekering.
een mobiele telefoon van de zaak.
volop mogelijkheden om trainingen en opleidingen te volgen.
dit neem jij mee
als echte aanpakker vind jij het leuk om praktisch bezig te zijn. daarnaast heb je:
een vmbo-opleiding (richting techniek is een plus) of vmbo werk- en denkniveau.
basiskennis van computers voor administratieve taken (word, excel, outlook).
rijbewijs be.
ervaring met soortgelijk werk is een pre.
beschikbaarheid op maandag en vrijdag (de derde werkdag is in overleg).
ons team
de algemene dienst valt onder de afdeling buitendienst. je gaat werken in het team van marcel, een team van 16 algemene dienst medewerkers, jouw collega’s. jullie werken samen aan een veilige en schone gemeente.
(je werkt samen in programmateam maatschappelijke zorg leidse regio)
wat als jij ervoor kunt zorgen dat kwetsbare inwoners in de leidse regio de juiste hulp krijgen? als jouw beleid het verschil maakt voor mensen die het echt nodig hebben? word beleidsmedewerker maatschappelijke zorg en help mee aan een zorgzame samenleving voor iedereen!
wat ga je doen als beleidsmedewerker?
samen met jouw collega's in de leidse regio (de gemeenten zoeterwoude, leiden, leiderdorp, oegstgeest en voorschoten) werk je aan de opgaven op het gebied van maatschappelijke zorg. het gezamenlijke programmaplan (gericht op preventie, toegang, huisvesting en passende ondersteuning en ontwikkeling van algemeen beschikbare voorzieningen) is leidend. jouw aandachtsgebied zal daarbij vooral de passende ondersteuning en de wmo in de breedte zijn.je vertegenwoordigt de gemeente zoeterwoude in het regionale team. maar je vertaalt ook het regionale beleid naar de lokale situatie in zoeterwoude.wat zijn jouw taken en verantwoordelijkheden?
je helpt bij het uitvoeren van de plannen van het regionale programmateam. samen met de programmamanager en andere teamleden verdeel je het werk.
je zorgt voor een goede verbinding tussen het regionale team en het team maatschappelijk beleid in zoeterwoude. je werkt hierbij vooral samen met de lokale wmo-beleidsmedewerker en het sociaal team zoeterwoude.
je geeft advies aan de clustermanager en het bestuur van zoeterwoude over belangrijke ontwikkelingen in de maatschappelijke zorg en wmo.
je levert belangrijke informatie voor de gemeentelijke begroting op jouw vakgebied en bent medeverantwoordelijk voor het geld dat beschikbaar is voor maatschappelijke zorg/wmo.
waarom kiezen voor deze functie?
in deze functie werk je aan echte oplossingen voor kwetsbare mensen. je krijgt de kans om in twee teams te werken: lokaal én regionaal. dit geeft je een brede kijk en meer invloed. je ideeën maken direct verschil in het leven van mensen. plus: je werkt in een fijne organisatie waar mensen écht belangrijk zijn.
dit krijg jij
een afwisselende en uitdagende baan in twee teams: een regionaal team (programmateam maatschappelijke zorg leidse regio) én een lokaal team (team maatschappelijk beleid). je werkt 24-28 uur per week, zowel op het gemeentehuis in zoeterwoude als op de werkplek van het regionale team in leiden. je krijgt een salaris naar rato van €6.072,00 bij een 36-urige werkweek.daarnaast bieden we:
een jaarcontract met de bedoeling om je daarna een vast contract te geven.
een fijne werksfeer waarin we met plezier samenwerken om het beste resultaat te bereiken voor onze inwoners.
een professionele werkomgeving waar we aandacht hebben voor jouw ontwikkeling, bijvoorbeeld met het uitgebreide aanbod aan workshops en cursussen van onze 'academie71'.
goede arbeidsvoorwaarden die je zelf kunt invullen via een individueel keuzebudget. dit ikb van 17,05% krijg je bovenop je salaris.
vrijheid om je werktijden in te delen: deels thuiswerken is normaal.
een mobiele telefoon en laptop (surface) voor je werk.
een tegemoetkoming in je reiskosten.
gratis parkeren bij de gemeente zoeterwoude.
dit neem jij mee
we zoeken iemand die graag samenwerkt en goed kan communiceren. je vindt het leuk om met verschillende mensen en organisaties in contact te zijn. je durft nieuwe ideeën te bedenken en neemt initiatief. je hebt kennis van zorg en ondersteuning en je kunt goed plannen maken en uitvoeren.verder vragen wij van jou:
minimaal 3 jaar ervaring met de wmo.
minimaal 3 jaar ervaring met programmatisch werken, bijvoorbeeld als projectleider.
lef, je neemt initiatief en durft op een nieuwe manier naar dingen te kijken.
je bent goed in het opbouwen en onderhouden van contacten.
het programmateam maatschappelijke zorg leidse regio
het team waar je in gaat werken, bestaat uit een programmamanager, een projectleider huisvesting en teamleden uit alle deelnemende gemeenten. het team krijgt ondersteuning van een projectsecretaris en een contractmanager. iedereen in het team werkt samen aan verschillende taken. alle teamleden zijn gelijkwaardig. samen pakken jullie de uitdagingen aan die voor de hele leidse regio belangrijk zijn.
team maatschappelijk beleid gemeente zoeterwoude
het team maatschappelijk beleid van de gemeente zoeterwoude is je thuisbasis. dit team werkt aan lokale opgaven op het gebied van wmo, werk en inkomen, jeugdhulp, volksgezondheid, welzijn en sport. het team bestaat uit 10 mensen en maakt deel uit van het cluster samenleving.
ben jij een ervaren strateeg die het verschil wil maken op het gebied van werk, inkomen en armoedebestrijding en zie jij jezelf als dé sparringspartner voor collega’s en management op het gebied van strategische vraagstukken? dan past de functie van senior beleidsmedewerker werk en inkomen bij de gemeente zoeterwoude jou. met jouw expertise zorg je voor betekenisvol beleid dat direct impact heeft op de financiële zelfredzaamheid van onze inwoners.
wat ga je doen senior beleidsmedewerker werk en inkomen?
als senior beleidsmedewerker werk en inkomen ben je dé strategische sparringpartner binnen ons team. je bewaakt niet alleen de kwaliteit van beleid, maar inspireert en coacht ook collega's om tot de beste resultaten te komen. je expertise komt tot leven in het brede spectrum van werk en inkomen, waar je je richt op cruciale thema's als de participatiewet, armoedebestrijding en schuldhulpverlening. ook speel je een sleutelrol in actuele vraagstukken rond inburgering, migratie en asiel.vanuit jouw strategische rol geef je vorm aan effectief beleid en zorg je voor succesvolle uitvoering. je beheert budgetten, bouwt aan sterke samenwerkingen en bent de drijvende kracht achter bestuurlijke besluitvorming. ook administratieve werkzaamheden, zoals het toetsen van dossiers in het kader van het vier ogen principe, zijn een onderdeel van jouw functie.samen met je collega senior beleidsmedewerker ben je sparringpartner voor de clustermanager over strategische opgaven. je verbindt mensen, ideeën en organisaties om te komen tot integraal beleid binnen het sociaal domein dat écht verschil maakt voor onze inwoners.
waarom kiezen voor deze functie?
als senior beleidsmedewerker bij zoeterwoude werk je aan complexe maatschappelijke vraagstukken met échte impact op mensenlevens. je krijgt de ruimte om je expertise in te zetten en collega's te coachen, terwijl je jezelf blijft ontwikkelen. in deze sleutelrol verbind je beleid met uitvoering en werk je samen met diverse partners aan effectieve oplossingen voor onze inwoners.
dit krijg jij
aanbod voor jou is een salaris van maximaal € 6.072,00 bij 36 uur (schaal 11), bruto per maand, o.b.v. 36-urige werkweek. verder bieden we jou:
een contract van 32 uur per week aan voor de periode van één jaar. bevalt het van beide kanten? dan treed je vast in dienst.
een organisatie met korte lijnen waar veel wordt gedaan aan vitaliteit en duurzaamheid.
een tegemoetkoming in je reiskosten en de mogelijkheid om je auto te parkeren.
sfeer waarin we met inzet en plezier werken aan het beste resultaat voor onze inwoners.
professionele werkomgeving waar we aandacht hebben voor jouw persoonlijke ontwikkeling. we hebben een uitgebreide keuze aan trainingen en opleidingen, zodat jij je verder kunt ontwikkelen.
een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris (opgebouwd uit o.a. vakantiegeld en eindejaarsuitkering) wat je naar eigen inzicht inzet. bijvoorbeeld voor extra salaris, vakantiedagen of opleidingen.
gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof, bovenop de wettelijke 70%-regeling.
opname in het abp-pensioenfonds en een jaarlijkse tegemoetkoming ziektekostenverzekering.
de ruimte om jouw optimale werk-privé balans te vinden; je krijgt diverse voorzieningen (o.a. laptop en telefoon) en de mogelijkheid om je werk daar te doen waar het op dat moment het beste past. je krijgt faciliteiten inclusief een thuiswerkvergoeding van € 3,- netto per dag om verantwoord thuis te werken. voor de dagen die je naar kantoor komt, ontvang je een reiskostenvergoeding (afhankelijk van waar je woont).
een mobiele telefoon en laptop krijg je ter beschikking.
dit neem jij mee
je beschikt over sterke analytische vaardigheden en het vermogen om in een politiek-bestuurlijke context te opereren. met jouw strategische blik en coachende vaardigheden help je het team verder. je combineert inhoudelijke expertise met gevoel voor financiën en bent sterk in het bouwen van relaties. daarnaast breng je mee:
hbo/wo werk- en denkniveau.
minimaal 3 jaar relevante ervaring in het sociaal domein.
aantoonbare ervaring met beleidsontwikkeling in een politiek-bestuurlijke omgeving.
uitstekende communicatieve en adviesvaardigheden.
32 uur per week beschikbaarheid.
een goed team, daar hoor je bij
je komt terecht in het cluster samenleving met een energiek team van ongeveer 10 collega’s in team beleid en zo’n 10 collega’s in team zorg, werk en inkomen. we combineren de frisse blik van jong talent met de expertise van ervaren professionals. samen werken we aan de maatschappelijke doelstellingen van onze gemeente, waarbij we elkaar versterken en inspireren. we houden van aanpakken, staan voor elkaar klaar en vieren onze successen - bijvoorbeeld tijdens de wekelijkse donderdag-tosti-lunch met het hele team! quote van een collega: “ik werk al jaren met veel plezier bij de gemeente zoeterwoude! als senior beleidsmedewerker coach ik de collega’s op inhoud maar hou ik mij ook bezig met integrale, domeinoverstijgende vraagstukken. een mooie functie waarbij ik elke dag schakel met collega’s, netwerkpartners en bestuur en waarbij ik ook echt het verschil kan maken bij belangrijke vraagstukken.”
hou jij van afwisseling en werk je graag met mensen? ben jij iemand die graag buiten is en wil zorgen voor een veilige en prettige gemeente? spreek jij mensen op een respectvolle manier aan als dat nodig is? dan is deze baan als boa in zoeterwoude echt iets voor jou!
wat ga je doen als buitengewoon opsporingsambtenaar?
als buitengewoon opsporingsambtenaar ben je het visitekaartje van de gemeente. je bent representatief gekleed in het welbekende uniform waardoor je ook herkenbaar bent voor de inwoners. aan het begin van je dag weet je nooit wat er vandaag gaat gebeuren, iedere dag is namelijk anders. je bent er voor de inwoners en bezoekers van zoeterwoude. jij zorgt in jouw functie ervoor dat de gemeente veilig is en blijft en lost problemen op waar nodig. zo kun je dus het ene moment bezig zijn met iemand de weg wijzen op straat en het andere moment ben je bezig met parkeerproblematiek in de wijk. verder woon je overleggen bij met ketenpartners van buiten de gemeente en andere afdelingen binnen de gemeente. je onderhoudt contacten met de ketenpartners zoals de wijkagent en ondernemers. samen zorgen jullie voor een veilige gemeente. soms werk je ook 's avonds of in het weekend, omdat dan juist jouw hulp nodig is.
dit krijg jij
als boa van zoeterwoude krijg jij:
een goed salaris: maximaal € 3.831,00 bruto per maand bij een volledige werkweek (schaal 7).
toeslag bij onregelmatig werken.
een uniform en alle benodigde materialen om je werk goed te kunnen doen.
een afwisselende baan met veel contact met inwoners en ondernemers.
een tegemoetkoming in je reiskosten en goede parkeermogelijkheden.
een jaarcontract voor 24-36 uur per week, met uitzicht op vast dienstverband.
de mogelijkheid om trainingen en opleidingen te volgen via onze academie71.
17,05% extra bovenop je salaris (ikb) dat je kunt inzetten voor bijvoorbeeld extra vakantiedagen of opleidingen.
een goede pensioenregeling via het abp en een tegemoetkoming in je zorgverzekering.
gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.
dit neem jij mee
je bent iemand die respectvol maar duidelijk kan communiceren. je blijft kalm in lastige situaties en kunt goed zelfstandig werken. je vindt het leuk om buiten te zijn, ook als het weer wat minder is. verder heb je een goede beheersing van de nederlandse taal in woord en geschrift, en ben je bereid om soms ’s avonds en in het weekend te werken. ook heb je een goede basisfitheid. in veel gevallen doe je al fietsend je rondes, en is het ook handig als je een sprintje moet trekken tijdens het uitoefenen van je functie. daarnaast vragen wij van jou:
een geldig boa-diploma (domein i)
vog(p)
een rijbewijs b
minimaal 5 jaar werkervaring als boa
basiskennis van microsoft office
heb je ook een certificaat alcoholwet, rtgb-certificaat of een geldig ehbo-diploma? dat is mooi meegenomen, maar niet verplicht.
ons cluster
je komt te werken in het cluster dienstverlening. het cluster dienstverlening staat in direct contact met onze inwoners. de collega’s zetten zich op verschillende manieren in voor de inwoners en bieden vriendelijke en snelle service. het cluster wordt aangestuurd door de cluster manager en bestaat uit de teams burgerzaken, kcc, buitendienst, zwembad.
Meld je aan voor de jobalert!
Blijf up to date met de nieuwste vacatures.
Onze kernwaarden
Korte lijnen
Flexibiliteit
Zoeterwoudse trots
Ruimte voor eigen initiatieven
Veel verantwoordelijkheid
Ambitieus