Werken in de Leidse Regio
  • HOME
  • VACATURES
  • STAGES
  • ORGANISATIES
    • GEMEENTE LEIDEN
    • GEMEENTE LEIDERDORP
    • GEMEENTE OEGSTGEEST
    • GEMEENTE ZOETERWOUDE
  • WAT BIEDEN WIJ
  • CONTACT
  • Menu Menu

VIND JE BAAN BIJ GEMEENTE OEGSTGEEST

Over Gemeente Oegstgeest

Oegstgeest is een tikje chique met veel historisch groen en monumentale panden. Maar het is hier zeker nooit saai. Het is een sportief dorp met veel clubs en verenigingen, met actieve vrijwilligers en betrokken inwoners die ons als gemeente scherp houden. Vind je het belangrijk dat je ruimte krijgt om je te ontwikkelen en vind je het prettig om je collega’s te kennen? Dan past Oegstgeest misschien goed bij je! We zijn een  middelgrote zelfstandige gemeente waar jouw pro-activiteit wordt opgemerkt én gestimuleerd. De lijnen zijn kort, waardoor je bijvoorbeeld al snel aan tafel kunt zitten met het bestuur. Kortom, wij bieden een collegiale werkomgeving waar je jezelf verder kunt ontplooien.

Bekijk vacatures

Collega’s Gemeente Oegstgeest

Chrik

Beleidsadviseur

Quint

Juridisch medewerker Team Ruimte

Video Gemeente Oegstgeest

Vacatures bij Gemeente Oegstgeest

Senior financieel adviseur
Standplaats: Oegstgeest
Niveau: HBO
Uren per week: 36 uur
Sluitingsdatum: 31-07-2025
Bekijk vacature
heb jij talent voor cijfers én mensen? ben jij de financieel expert die ons helpt om verstandige keuzes te maken? wij zoeken een senior adviseur die ons team komt versterken!   wat ga je doen senior financieel adviseur? als senior financieel adviseur bij de gemeente oegstgeest speel je een cruciale rol in het effectieve financiële beheer van de gemeentelijke activiteiten. je bent verantwoordelijk voor het adviseren van het college, het management en de organisatie over complexe financiële vraagstukken. je analyseert budgetten, waarborgt de financiële gezondheid van de gemeente en begeleidt de organisatie bij financiële uitdagingen, vooral in tijden van budgettaire beperkingen.je krijgt te maken met diverse uitdagende opdrachten, zoals: het coördineren van de planning & control cyclus en het mede opstellen van deze documenten en het voorbereiden van de stukken voor de bestuurlijke besluitvorming. het ontwikkelen en adviseren over oplossingsrichtingen voor bezuinigingen. het uitvoeren van taken op gebied van de algemene uitkering als gevolg van bijvoorbeeld de meicirculaire. je fungeert als sparringpartner voor het college en management, waarbij je complexe financiële informatie op een heldere en begrijpelijke manier presenteert. je werkt nauw samen met andere afdelingen, beleidsmakers en managers om inzicht te krijgen in hun financiële behoeften en helpt hen bij het opstellen van realistische budgetplannen.  waarom kiezen voor deze functie? omdat je als financieel adviseur bij ons écht de sparringpartner van bestuur en management bent. je staat aan de basis van belangrijke beslissingen en ziet direct het effect van je adviezen in de gemeente. je krijgt veel ruimte voor eigen inbreng, en werkt samen met betrokken collega's die allemaal het beste willen voor oegstgeest.  dit kan je van ons verwachten salaris tot maximaal € 6.072,00 bruto per maand (schaal 11) plus 17,05% individueel keuze budget. een contract voor 36 uur per week (1 jaar met uitzicht op vast). pensioenregeling via abp en tegemoetkoming zorgverzekering.  hybride werkomgeving met faciliteiten (laptop, telefoon) en een budget om je thuiswerkplek in te richten.  thuiswerkvergoeding van € 3,00 netto per dag.  tegemoetkoming in je reiskosten of ns-business card.  uitgebreide ontwikkelingsmogelijkheden met trainingen en opleidingen.  gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof bovenop de wettelijke regeling.  een collegiale werkomgeving met korte lijnen, waar we samen werken voor onze inwoners.  een prachtige werkomgeving in het mooi gelegen gemeentehuis van oegstgeest, met voldoende parkeergelegenheid.    dit neem jij mee je hebt als ervaren professional de vaardigheden om financiële kwesties helder uit te leggen. je voelt goed aan wat politiek gevoelig ligt en kunt daarmee omgaan. je bent een fijne gesprekspartner voor collega's van alle niveaus. daarnaast vragen wij van jou: hbo werk- en denkniveau op financieel gebied. ervaring met overheidsfinanciën, boekhouding en budgetbeheer. kennis van en ervaring met bestuurlijke besluitvorming. goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk. ervaring met het werken in de leidse regio is een pluspunt. ons team ons team bestuur, strategie & bedrijfsvoering (bsb) bestaat uit meer dan 30 medewerkers, vooral adviseurs en het secretariaat. we houden ons bezig met allerlei concernbrede onderwerpen zoals regionale samenwerking, veiligheid, duurzaamheid en burgerparticipatie.vanuit jouw rol werk je samen met veel van je collega-adviseurs, maar vooral met de managers en directiesecretaris binnen het team. er heerst een open sfeer waarin we elkaar snel weten te vinden.
Directievoerder
Standplaats: Oegstgeest
Niveau: HBO
Uren per week: 36 uur
Sluitingsdatum: 15-08-2025
Bekijk vacature
wil jij met jouw expertise het verschil maken in oegstgeest? als directievoerder zorg jij dat onze projecten perfect verlopen! je leidt bouwoverleggen, coacht je team en bent dé schakel tussen aannemers en gemeente. kom werken in ons slagvaardige team!   wat ga je doen als directievoerder? als directievoerder heb je onder andere de volgende taken: je voert directie (directie uav) op projecten en bent eindverantwoordelijk voor civiel- en cultuurtechnische projecten (onderhoud of instandhouding), uitgevoerd door (onder)aannemers. je organiseert en leidt (bouw)overleggen met interne en externe partijen t.b.v. een adequate uitvoering van beheer- en onderhoud.  je plant en coördineert werken in uitvoering en geeft je instructies aan de toezichthouders. de dagelijkse coördinatie omvat: het zorgen voor de dagelijkse begeleiding. het ondersteunen bij controle van aannemer op naleving van aannemingsovereenkomst. coachen van ontwikkeling, houding en gedrag. je geeft oplossingen voor problemen bij realisatie van werkzaamheden/projecten. je hanteert een projectmatige aanpak en zoekt constant naar verbetermogelijkheden binnen het vakgebied en processen en voert deze door. je geeft vorm aan de interne ontwikkelingen van het vakgebied (o.a. externe kwaliteitsborging). advisering en initiëren maken hiervan deel uit. je draagt de financiële eindverantwoordelijkheid voor de opdrachtgever.   waarom kiezen voor deze functie? wij zijn een slagvaardig en resultaatgericht team. de afdeling beheer en onderhoud bestaat uit ongeveer 50 interne en externe collega’s. een relatief groot team dus, wij staan voor elkaar klaar. collega moniek vertelt je graag wat meer over de organisatie: “oegstgeest is een relatief kleine gemeente, waardoor de lijnen kort zijn en je persoonlijk veel contact hebt met het bestuur. je komt te werken in team beheer en onderhoud, een groot team met superleuke collega’s die altijd voor elkaar klaarstaan. daarbij is het werken in een monumentaal pand, gelegen in een mooi park, zeker van toegevoegde waarde”. dit krijg jij salaris tot maximaal € 5.313,00 bruto per maand (schaal 10) o.b.v. een 36-urige werkweek plus 17,05% individueel keuze budget. een contract van 36 uur per week (1 jaar met uitzicht op vast).  pensioenregeling via abp en tegemoetkoming zorgverzekering.  hybride werkomgeving met moderne faciliteiten (laptop, telefoon) en een budget om je thuiswerkplek in te richten.  thuiswerkvergoeding van € 3,00 netto per dag.  tegemoetkoming in je reiskosten of ns-business card.  uitgebreide ontwikkelingsmogelijkheden met trainingen en opleidingen.  gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof bovenop de wettelijke regeling.  een collegiale werkomgeving met korte lijnen, waar we samen werken voor onze inwoners.  een prachtige werkomgeving in het mooi gelegen gemeentehuis van oegstgeest, met voldoende parkeergelegenheid.    dit neem jij mee als directievoerder ben je gepokt en gemazeld en kun je putten uit een rugzak aan kennis en ervaring. tevens beschik je over een: afgeronde civieltechnisch opleiding, bij voorkeur op hbo-niveau. aanvullende opleidingen en/of cursussen, o.a. directie-uav. aantoonbare ervaring als toezichthouder en directievoerder. kennis van en ervaring met raw-bestekken. kennis van en ervaring met uav-gc en d&c. aantoonbare ervaring/affiniteit met civieltechnische werkzaamheden, groen, bouw en sport en instandhouding werken. incidenteel inzetbaar buiten de reguliere werktijden. je scoort goed op de volgende competenties: samenwerken leervermogen individugericht leiderschap voortgangscontrole probleemanalyse stressbestendigheid
Civiel en cultuur technisch toezichthouder openbare ruimte
Standplaats: Oegstgeest
Niveau: MBO
Uren per week: 36 uur
Sluitingsdatum: 14-08-2025
Bekijk vacature
wat ga je doen als toezichthouder openbare ruimte? je houdt je bezig met het dagelijks toezicht op de uitvoering van projecten in de openbare ruimte van oegstgeest. de werkzaamheden bestaan uit groot onderhoud en inrichting van groen, spelen, water, sport en diverse civieltechnische werken. kortom een veelzijdige baan!als team houden wij ons bezig met beleidsontwikkeling en de uitvoering van projecten in de openbare ruimte en het gemeentelijk vastgoed. wij bereiden de civiel- en cultuurtechnische projecten voor en begeleiden deze vanaf de initiatiefase tot de opleveringsfase. als toezichthouder werk je nauw samen met projectleiders, directievoerders en beheerders om de kwaliteit van projecten te waarborgen. je controleert aannemers die werken aan onderhoud van wegen, riolering en groen, maakt dag- en weekrapporten en zorgt dat alles conform afspraken wordt uitgevoerd.je overlegt regelmatig met aannemers en projectleiders over de voortgang en kwaliteit van werkzaamheden. ook onderhoud je een vlotte en duidelijke afstemming met omwonenden en andere betrokkenen. daarnaast houd je je bezig met inventarisatie- en schouwwerkzaamheden, waarbij je controleert of het kwaliteitsniveau van de openbare ruimte voldoet aan de beleidsafspraken. de projectadministratie is bij jou in goede handen, evenals het contact met verbonden partijen en externen die onderhoudswerkzaamheden uitvoeren.in deze buitenfunctie ben je voornamelijk op locatie, met administratieve werkzaamheden op het gemeentehuis of de gemeentewerf. bij je start krijg je een ervaren collega toegewezen die je begeleidt en een uitgebreid inwerkprogramma om je snel thuis te laten voelen in je nieuwe functie.  waarom kiezen voor deze functie? wij zijn een slagvaardig en resultaatgericht team. de afdeling beheer en onderhoud bestaat uit ongeveer 50 interne en externe collega’s. een relatief groot team dus, wij staan voor elkaar klaar. collega moniek vertelt je graag wat meer over de organisatie: “oegstgeest is een relatief kleine gemeente, waardoor de lijnen kort zijn en je persoonlijk veel contact hebt met het bestuur. je komt te werken in team beheer en onderhoud, een groot team met superleuke collega’s die altijd voor elkaar klaarstaan. daarbij is het werken in een monumentaal pand, gelegen in een mooi park, zeker van toegevoegde waarde”.  dit krijg jij bij een werkweek van 36 uur hoort een salaris van maximaal € 4.297,00 uur bruto bij (schaal 8). daarnaast bieden we jou: jaarcontract met de intentie tot een vast contract. pensioenregeling via abp en tegemoetkoming zorgverzekering.  hybride werkomgeving met moderne faciliteiten (laptop, telefoon) en een budget om je thuiswerkplek in te richten.  thuiswerkvergoeding van € 3,00 netto per dag.  tegemoetkoming in je reiskosten of ns-business card.  uitgebreide ontwikkelingsmogelijkheden met trainingen en opleidingen.  gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof bovenop de wettelijke regeling.  een collegiale werkomgeving met korte lijnen, waar we samen werken voor onze inwoners.  een prachtige werkomgeving in het mooi gelegen gemeentehuis van oegstgeest, met voldoende parkeergelegenheid.   dit neem jij mee jij bent een proactieve aanpakker met een gezonde dosis werklust. je werkt zelfstandig, bent nauwkeurig en neemt verantwoordelijkheid. met jouw sterke communicatieve vaardigheden en onderhandelingstalent schakel je moeiteloos tussen inwoners, aannemers en collega's. je neemt verantwoordelijkheid, toont initiatief en weet de belangen van de gemeente goed te vertegenwoordigen.je brengt het volgende mee: passie voor de openbare ruimte. een afgeronde mbo-opleiding (richting cultuur- of civiele techniek is een pre). relevante werkervaring is fijn, maar geen must! heb je geen ervaring maar wel de juiste mentaliteit en enthousiasme? geef dit dan aan in je motivatie. we zijn vooral op zoek naar een gedreven persoon met de juiste instelling. 
Meld je aan voor de jobalert!

Blijf up to date met de nieuwste vacatures.

Onze kernwaarden


Consequent aanspreken

Ontwikkelgericht

Oegstgeestbreed

Extern gericht

Gericht op resultaten
©2025 Werken in de Leidse Regio | Disclaimer | Privacybeleid
Scroll to top