VIND JE BAAN BIJ GEMEENTE ZOETERWOUDE
Over Gemeente Zoeterwoude
Zoeterwoude is een groene, weidse, sociale en vooral ook ondernemende gemeente. Een kleine enthousiaste organisatie zet zich in voor een prettige leefomgeving en een gunstig ondernemersklimaat. Medewerkers zijn trots op de gemeente en trots op hun werk.Door de beperkte omvang van de organisatie hebben de medewerkers veel vrijheid en verantwoordelijkheid. Zij kennen elkaar en zijn bereid voor elkaar in te springen. Ook in de regio wordt intensief samengewerkt. De gemeente pakt haar verantwoordelijkheden serieus op en is op veel gebieden koploper in de regio.
Collega’s Gemeente Zoeterwoude
Roel
Beleidsmedewerker Wmo
Laura
Projectsecretaris Domein Ruimte
Vacatures bij Gemeente Zoeterwoude
ben jij de vergunningexpert die het verschil maakt voor onze inwoners? in onze compacte gemeente heeft jouw werk direct impact!
wat ga je doen als vergunningverlener?
als vergunningverlener bij de gemeente zoeterwoude ben jij van a tot z verantwoordelijk voor de behandeling van omgevingsvergunningen. je bent de spil in het proces en het vaste aanspreekpunt voor inwoners en ondernemers – vanaf de indiening van de aanvraag tot het uiteindelijke besluit.je beoordeelt de volledigheid van aanvragen, verzamelt de benodigde informatie en vraagt adviezen op bij zowel interne als externe partijen zoals de omgevingsdienst, de dorpsbouwmeester, verkeersadviseur en het waterschap. je toetst aanvragen aan relevante wet- en regelgeving zoals het toetsen van de bouw- en gebruiksmogelijkheden van gronden (omgevingsplan) als aan de bouwregelgeving (bbl).vanuit de "ja mits"-gedachte denk je proactief mee over oplossingen. je stelt vergunningen op, verzorgt de legesafhandeling en zorgt voor een goede overdracht aan de toezichthouders. daarnaast adviseer je het management en bestuur waar nodig.je werkt nauw samen met de junior vergunningverlener, juristen en collega's uit verschillende disciplines zoals ruimtelijke ordening. in ons multidisciplinaire team zitten toezichthouders, een boa en een administratieve kracht, waardoor je altijd goed op de hoogte bent van wat er speelt. de korte lijnen en het persoonlijke contact maken het werken bij onze kleine gemeente bijzonder aangenaam.dinsdag en donderdag zijn onze samenwerkdagen op kantoor. als echte teamspeler help je je collega's waar mogelijk - of het nu gaat om het inspringen bij baliewerkzaamheden of het meedenken over beleid. in een kleine gemeente als zoeterwoude krijg je de kans om breder te kijken dan alleen je eigen takenpakket.
waarom kiezen voor deze functie?
door de kleine omvang van de organisatie krijg je veel vrijheid en verantwoordelijkheid. we hebben korte lijnen met het bestuur en het contact met onze inwoners en ondernemers is laagdrempelig. de functie is afwisselend en uitdagend, waarbij je in een collegiaal team werkt aan een prettige dienstverlening voor onze inwoners. je krijgt de kans om je vakmanschap verder te ontwikkelen in een organisatie die aandacht heeft voor jouw persoonlijke groei.
dit krijg jij
salaris tot maximaal € 5313,00 bruto per maand (schaal 10) plus 17,05% individueel keuze budget.
een contract voor 36 uur per week (1 jaar met uitzicht op vast).
pensioenregeling via abp en tegemoetkoming zorgverzekering.
hybride werkomgeving met moderne faciliteiten (laptop, telefoon) en een budget om je thuiswerkplek in te richten.
thuiswerkvergoeding van € 3,00 netto per dag.
tegemoetkoming in je reiskosten of ns-business card.
uitgebreide ontwikkelingsmogelijkheden met trainingen en opleidingen.
gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof bovenop de wettelijke regeling.
een collegiale werkomgeving met korte lijnen, waar we samen werken voor onze inwoners.
bij ons kan je gratis parkeren.
bij gemeente zoeterwoude krijg je niet alleen waardering voor je werk, je draagt ook direct bij aan een betere leefomgeving voor onze gemeenschap.
dit neem jij mee
je krijgt energie van het schakelen tussen verschillende dossiers en weet je weg goed te vinden in complexe vraagstukken. je bent in staat om verbanden te leggen: als iemand een aanvraag doet, doorzie je direct wat er nodig is, welke gevolgen dit kan hebben en welke acties ondernomen moeten worden. met je klantgerichte aanpak heb je de wensen van mensen snel in beeld en zoek je naar passende oplossingen binnen de kaders van de regelgeving. je weet tegenstrijdige belangen te verwerken in een haalbaar resultaat dat voor alle partijen acceptabel is.met jouw communicatieve vaardigheden breng je complexe zaken helder over, zowel mondeling als schriftelijk. je vertaalt regelgeving en procedures naar begrijpelijke taal voor inwoners en ondernemers. daarbij stem je je communicatiestijl af op je gesprekspartner.daarnaast vragen wij van jou:
een hbo-diploma in bouwkunde of een juridisch-planologische richting. ook met een mbo-diploma en relevante werkervaring in het omgevingsrecht ben je van harte welkom.
je hebt het abw1-certificaat behaald en bent gemotiveerd om je verder te ontwikkelen met de abw2-opleiding.
minimaal 2 jaar ervaring in het verlenen van vergunningen, waarbij je de processen goed hebt leren kennen.
kennis van de algemene plaatselijke verordening (apv) is een pre, maar geen vereiste.
voldoe je niet aan alle eisen, maar zie je voldoende aanknopingspunten met jouw profiel? aarzel niet en reageer! we zijn vooral benieuwd hoe jij verwacht van toegevoegde waarde te zijn. we zien dat dan graag terug in jouw motivatie.
onze afdeling
team vergunningen, handhaving en veiligheid valt binnen het domein ruimtelijke ontwikkeling. je directe collega's zijn vergunningverleners, toezichthouders, beleidsmedewerkers en een handhaver (boa). daarnaast werk je ook veel samen met de collega's van team ontwikkeling fysieke leefomgeving. door de kleine omvang van de organisatie hebben jij en je collega's veel vrijheid maar ook veel verantwoordelijkheid. wij kennen elkaar en zijn bereid voor elkaar in te springen. we hebben korte lijnen met het bestuur en het contact met onze inwoners en ondernemers is laagdrempelig. dat is de kracht en charme van het werken bij gemeente zoeterwoude.we hechten niet alleen waarde aan goede samenwerking, maar ook aan informele momenten met elkaar. op donderdag genieten we samen van 'tosti-moment', en regelmatig organiseren we borrels en teamuitjes om de onderlinge band te versterken. deze combinatie van persoonlijk contact, professionele vrijheid en collegiale sfeer maakt werken bij onze gemeente bijzonder waardevol.
wil jij impact maken op de samenleving van morgen? ben jij degene die zoekt naar concrete oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen? heb jij oog voor vraagstukken op het gebied van wmo? word beleidsmedewerker wmo bij de gemeente zoeterwoude en help mee aan een zorgzame samenleving voor onze inwoners.
wat ga je doen als beleidsmedewerker wmo?
de uitdagingen op het gebied van de wmo zijn divers. vanuit jouw expertise houd jij je bezig met beleidsontwikkeling en advisering. daarbij werk je nauw samen met de beleidsmedewerker maatschappelijke zorg en met de beleidscollega’s wmo van de andere gemeenten in de leidse regio. uiteraard weet jij de verbinding te maken met de verschillende beleidsterreinen binnen het sociaal domein van de gemeente.ook de coördinatie van het sociaal team zoeterwoude (stz), met daarin meerdere ketenpartners, valt onder jouw taken. je draagt zorg voor een goede samenwerking tussen deze ketenpartners en je bent daarbij het eerste aanspreekpunt. je gaat lokaal aan de slag, maar werkt – daar waar nodig – ook veel samen in de regio.wat zijn jouw taken en verantwoordelijkheden
je voert lokale thema’s, die gericht zijn op een zo goed mogelijk en laagdrempelig aanbod van voorzieningen, uit. dit doe je in samenhang met andere beleidsterreinen in het sociaal domein.
je adviseert de clustermanager en het college over strategische ontwikkelingen op het gebied van maatschappelijke zorg en wmo. daarbij stem je af met de senior beleidsmedewerker sociaal domein.
je bent verantwoordelijk voor de inhoudelijke input in de p&c-cyclus van de gemeente over jouw beleidsterrein.
je vertegenwoordigt de gemeente in (sub)regionale overleggen. deze overleggen zijn gericht op inkoop en beleid rond maatwerkarrangementen, hulpmiddelen, vervoersvoorzieningen en aanvullende diensten.
je bent verantwoordelijk voor de subsidieverstrekkingen aan ketenpartners binnen de wmo en voert accounthoudergesprekken.
je coördineert de werkzaamheden van het sociaal team zoeterwoude. je bent eerste aanspreekpunt, je draagt zorg voor een goede samenwerking en je bent verantwoordelijk voor het inzichtelijk maken van de effecten en het inrichten van evaluatiemomenten.
je hebt regelmatig overleg met het team van gemeentelijke wmo-consulenten en je toetst wmo-dossiers.
samen met de beleidsmedewerker jeugd heb je periodieke overleggen met de adviesraad wmo en jeugd zoeterwoude.
waarom kiezen voor deze functie?
als beleidsmedewerker wmo werk je aan oplossingen voor kwetsbare inwoners. je krijgt de ruimte om je expertise in te zetten ten behoeve van jouw collega’s en de regio. je verbindt beleid met uitvoering. jouw ideeën maken direct verschil voor onze inwoners. plus: je werkt in een warme, kleine organisatie waar mensen echt belangrijk zijn.
dit kan je van ons verwachten
salaris tot maximaal € 5.313,00 bruto per maand (schaal 10) bij 36 uur, plus 17,05% individueel keuze budget.
een contract voor 32-36 uur per week (1 jaar met uitzicht op vast).
een tegemoetkoming in je reiskosten en de mogelijkheid om je auto te parkeren.
pensioenregeling via abp en tegemoetkoming zorgverzekering.
hybride werkomgeving met moderne faciliteiten (laptop, telefoon) en een budget om je thuiswerkplek in te richten.
thuiswerkvergoeding van € 3,00 netto per dag.
uitgebreide ontwikkelingsmogelijkheden met trainingen en opleidingen.
gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof bovenop de wettelijke regeling.
een collegiale werkomgeving met korte lijnen, waar we samen werken voor onze inwoners.
er is meer. bekijk hier het overzicht van alle arbeidsvoorwaarden.
dit breng je mee
je bent iemand die graag samenwerkt en goed kan communiceren. je vindt het leuk om met verschillende organisaties en gemeenten in contact te zijn. je durft vooral ook nieuwe ideeën te bedenken en plannen te maken.verder vragen wij van jou:
hbo werk- en denkniveau.
ervaring als beleidsmedewerker wmo.
kennis van het sociaal domein.
een goed team, daar hoor je bij
je komt terecht in het cluster samenleving met een energiek team van ongeveer 10 collega’s in team beleid en zo’n 10 collega’s in team zorg, werk en inkomen. we combineren de frisse blik van jong talent met de expertise van ervaren professionals. samen werken we aan de maatschappelijke doelstellingen van onze gemeente, waarbij we elkaar versterken en inspireren. we houden van aanpakken, staan voor elkaar klaar en vieren onze successen - bijvoorbeeld tijdens de wekelijkse donderdag-tosti-lunch met de gehele organisatie! quote van een collega: “ik werk al jaren met veel plezier in het sociaal domein van de gemeente zoeterwoude. als beleidsmedewerker hou ik mij bezig met een breed scala aan onderwerpen binnen mijn vakgebied. een leuke functie waarbij ik schakel met collega’s, netwerkpartners, managers en bestuur. ik kan echt het verschil maken bij belangrijke vraagstukken.”
Meld je aan voor de jobalert!
Blijf up to date met de nieuwste vacatures.
Onze kernwaarden
Korte lijnen
Flexibiliteit
Zoeterwoudse trots
Ruimte voor eigen initiatieven
Veel verantwoordelijkheid
Ambitieus