Werken in de Leidse Regio
  • HOME
  • VACATURES
  • STAGES
  • ORGANISATIES
    • GEMEENTE LEIDEN
    • GEMEENTE LEIDERDORP
    • GEMEENTE OEGSTGEEST
    • GEMEENTE ZOETERWOUDE
  • WAT BIEDEN WIJ
  • CONTACT
  • Menu Menu

VIND JE BAAN BIJ GEMEENTE LEIDERDORP

Over Gemeente Leiderdorp

Gemeente Leiderdorp stimuleert de kennis van onze inwoners, instellingen en ondernemers. Wij werken bevlogen en zijn behulpzaam. Onze nieuwsgierige instelling biedt ruimte om met oplossingen te komen. Zo kan iedereen tot bloei komen. Vertrouwen, respect en verbinding zijn altijd ons vertrekpunt. We luisteren en handelen vanuit sterke betrokkenheid bij onze omgeving. Op onze polders zijn we bijzonder trots, we willen die voor iedereen in de regio beter toegankelijk maken. Vanuit een energieke en toegankelijke werkomgeving is er veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en nieuwe kansen. Wendbaar en flexibel werken zit ons in het bloed waardoor we met een open en kritische blik onze dienstverlenende taken kunnen volbrengen. We moedigen nieuwe ontwikkelingen en verbeteringen aan. Initiatieven met lef. Mede daarom wonen, werken en leven mensen hier graag. Onze ambitie is actief verbinden en blijvend vernieuwen in een kansrijke omgeving.

Bekijk vacatures

Collega’s Gemeente Leiderdorp

Anita

Klantcontactmedewerker

Yvette

Managementassistent

Rob

Werfbeheerder

Vacatures bij Gemeente Leiderdorp

Senior vergunningverlener omgevingswet
Standplaats: Leiderdorp
Niveau: HBO
Uren per week: 36 uur
Sluitingsdatum: 01-06-2025
Bekijk vacature
ben jij een ervaren specialist in de omgevingswet met inhoudelijk inzicht en wil je een belangrijke rol vervullen in een dynamische omgeving? als senior vergunningverlener bij de gemeente leiderdorp ben je de expert voor complexe vergunningaanvragen op het gebied van bouwen, milieu en ruimtelijke ordening en werk je samen met diverse specialisten aan een duurzame en goed georganiseerde leefomgeving.    wat ga je doen als senior vergunningverlener omgevingswet?  als senior vergunningverlener omgevingswet ben jij een belangrijke spil in het proces van het coördineren en beoordelen van complexe vergunningaanvragen op het gebied van bouwen, milieu, ruimtelijke ordening en andere relevante aspecten die onder de omgevingswet vallen. je bent verantwoordelijk voor het behandelen van uitdagende dossiers, waarbij je zorgvuldig de geldende wetten, regels en voorschriften toepast en interpreteert. je stelt complexe vergunningen op, motiveert je besluitvormingsproces helder en transparant, en draagt bij aan de juridische kwaliteit van het team. je draagt bij aan de kwaliteit van de vergunningverlening binnen het team en vanuit de "ja mits"-gedachte denk je proactief mee over oplossingen, verzorgt de legesafhandeling en zorgt voor een goede overdracht aan de toezichthouders. de dagelijkse uitdaging van complexe vraagstukken rondom de omgevingswet is jou op het lijf geschreven. maar wees gerust, je staat er niet alleen voor. je werkt nauw samen met ruimtelijk adviseurs, constructeurs, brandweer, juristen en toezichthouders. jij onderhoudt de contacten met zowel interne als externe experts, zorgt ervoor dat alle betrokkenen goed geïnformeerd blijven en vertegenwoordigt waar nodig de gemeente in overleggen met belanghebbenden.    dit kun je van ons verwachten een salaris tot maximaal € 4.811,00 bruto per maand (schaal 9) plus 17,05% individueel keuze budget    een jaarcontract voor 36 uur per week (met uitzicht op een vast contract)  een reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer als je binnen een straal van 40 kilometer woont, óf maak gebruik van een ns-business card.  de mogelijkheid om een deel van je werktijd in overleg thuis te werken. voor deze dagen ontvang je een thuiswerkvergoeding van € 3,00 netto per dag.  een mobiele telefoon en laptop.   uitgebreide ontwikkelingsmogelijkheden met trainingen en opleidingen.  een collegiale werkomgeving met korte lijnen, waar we samen werken voor onze inwoners.  ons gemeentehuis is goed bereikbaar met de auto en het ov én we beschikken over gratis parkeergelegenheid. maar er is meer. bekijk het overzicht van alle arbeidsvoorwaarden.   dit neem jij mee  als ideale kandidaat ben je analytisch sterk en oplossingsgericht. je communiceert vlot op verschillende niveaus en blijft ook onder druk nauwkeurig werken. je hebt het vermogen om als verbinder op te treden tussen verschillende disciplines en afdelingen. met jouw kennis weet je collega's te inspireren en je hebt een proactieve houding met oog voor procesverbetering. daarnaast vragen wij:  een afgeronde hbo-opleiding, bijvoorbeeld op juridisch gebied of in bouwkunde/ruimtelijke ordening.  relevante werkervaring binnen de omgevingswet/wabo of gerelateerde wetgeving.  in het bezit van abw-1 of gelijkwaardige opleiding.  aantoonbare kennis van en ervaring met de implementatie van de omgevingswet.  uitstekende beheersing van de nederlandse taal in woord en geschrift.    ons team  team bouwen en wonen is een klein en hecht team en bestaat uit 8 medewerkers binnen het taakveld omgevingswet. dit zijn 3 vergunningverleners, 2 toezichthouders, 1 handhavingsjurist, 1 beleidsuitvoerder en 1 allround medewerker.  een team waar iedereen voor elkaar klaar staat en waar je op elkaar kan rekenen. in het team werk je nauw samen, leer je elkaars sterke kanten kennen waardoor je elkaars talenten optimaal kan benutten. je krijgt de ruimte om verantwoordelijkheid te nemen, initiatief te tonen en actief mee te denken over hoe zaken en processen beter kunnen, wat zorgt voor betrokkenheid, eigenaarschap en werkplezier. geen dag is hetzelfde en juist dát maakt het werken in dit team dynamisch en uitdagend.  
Allround medewerker uitvoering (chauffeur)
Standplaats: Leiderdorp
Niveau: MBO
Uren per week: 36 uur
Sluitingsdatum: 31-05-2025
Bekijk vacature
wil jij ook graag een bijdrage leveren aan een prettig en schoon leiderdorp? lees dan verder! wat ga je doen als allround medewerker uitvoering/chauffeur? jij bent samen met je collega's verantwoordelijk voor de correcte inzameling en afvalscheiding in leiderdorp. jij bent een flexibele medewerker die op meerdere taakvelden inzetbaar is. je werkt samen met je collega's waarbij het ophalen van huishoudelijk afval, de milieustraat en straatreiniging onderdeel uitmaken van de functie. in deze functie verzorg je de inzameling van huishoudelijk afval zoals restafval, gft en oud papier. de inzameling wordt uitgevoerd met twee zijladers en één achterlader. je kunt worden ingezet op alle voorkomende werkzaamheden die zich bij de buitendienst voordoen. denk hierbij ook aan zaterdagdienst op de milieustraat en inzetbaarheid in de gladheidbestrijding.  waarom kiezen voor deze functie? gemeente leiderdorp beschikt over een eigen kleinschalige buitendienst die afwisselende werkzaamheden uitvoert. samenwerking met andere collega’s is hierbij het toverwoord. door de afwisseling leer je veel verschillende aspecten van de verschillende vakgebieden. bovendien biedt leiderdorp de mogelijkheid tot scholing. denk hierbij aan cursussen op je eigen vakgebied, maar ook de mogelijkheid om een mbo-studie te volgen.  dit kun je van ons verwachten salaris tot maximaal € 3.369,00 per maand (schaal 5) o.b.v. 36-urige werkweek, plus 17,05% individueel keuze budget. een contract voor 36 uur per week (1 jaar met uitzicht op vast). een collegiale werkomgeving met korte lijnen, waarbij je niet alleen waardering krijgt voor je werk, maar ook direct bijdraagt aan een betere leefomgeving voor onze inwoners.  pensioenregeling via abp en tegemoetkoming zorgverzekering.  thuiswerkvergoeding van € 3,00 netto per dag. tegemoetkoming in je reiskosten of ns-business card.  uitgebreide ontwikkelingsmogelijkheden met trainingen en opleidingen. gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof bovenop de wettelijke regeling.  een reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer als je binnen een straal van 40 kilometer woont, óf maak gebruik van een ns-business card. ons gemeentehuis is goed bereikbaar met de auto en het ov én we beschikken over gratis parkeergelegenheid. er is meer. bekijk hier het overzicht van alle arbeidsvoorwaarden.   dit neem jij mee wij zoeken iemand die fysiek sterk, betrouwbaar, flexibel, sociaal en verantwoordelijk is. je bent het aanspreekpunt bij vragen van de burgers van leiderdorp. verder vragen wij: een geldig rijbewijs b/c. code 95. goede beheersing van de nederlandse taal. een flinke dosis behulpzaamheid, nieuwsgierigheid, respect, vertrouwen en eigenaarschap om succesvol te kunnen werken binnen onze organisatie. zelfreflectie om goed te kunnen samenwerken en om feedback te kunnen geven en ontvangen. pro-activiteit en je zet je talenten doelgericht in voor het team en de resultaten. ons team reiniging & werf verricht werkzaamheden op het gebied van het inzamelen van diverse afvalstromen en het reinigen en vegen van de openbare ruimte naar de afgesproken beeldkwaliteit. het team staat voor een schoon leiderdorp en is gezamenlijk verantwoordelijk voor het tot stand brengen van resultaten. naast de uitvoering van taken, neemt het team de volle verantwoordelijkheid op zich voor het eindresultaat, voor de samenwerking en voor de benodigde innovatie om daar te komen. problemen worden ook gezamenlijk aangepakt en collega’s helpen elkaar.
Meld je aan voor de jobalert!

Blijf up to date met de nieuwste vacatures.

Onze kernwaarden


Vertrouwen

Bevlogen

Behulpzaam

Respect

Eigenaarschap

Lef

Nieuwsgierig
©2025 Werken in de Leidse Regio | Disclaimer | Privacybeleid
Scroll to top