Werken in de Leidse Regio
  • HOME
  • VACATURES
  • STAGES
  • ORGANISATIES
    • GEMEENTE LEIDEN
    • GEMEENTE LEIDERDORP
    • GEMEENTE OEGSTGEEST
    • GEMEENTE ZOETERWOUDE
  • WAT BIEDEN WIJ
  • CONTACT
  • Menu Menu

VIND JE BAAN BIJ GEMEENTE LEIDERDORP

Over Gemeente Leiderdorp

Gemeente Leiderdorp stimuleert de kennis van onze inwoners, instellingen en ondernemers. Wij werken bevlogen en zijn behulpzaam. Onze nieuwsgierige instelling biedt ruimte om met oplossingen te komen. Zo kan iedereen tot bloei komen. Vertrouwen, respect en verbinding zijn altijd ons vertrekpunt. We luisteren en handelen vanuit sterke betrokkenheid bij onze omgeving. Op onze polders zijn we bijzonder trots, we willen die voor iedereen in de regio beter toegankelijk maken. Vanuit een energieke en toegankelijke werkomgeving is er veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en nieuwe kansen. Wendbaar en flexibel werken zit ons in het bloed waardoor we met een open en kritische blik onze dienstverlenende taken kunnen volbrengen. We moedigen nieuwe ontwikkelingen en verbeteringen aan. Initiatieven met lef. Mede daarom wonen, werken en leven mensen hier graag. Onze ambitie is actief verbinden en blijvend vernieuwen in een kansrijke omgeving.

Bekijk vacatures

Collega’s Gemeente Leiderdorp

Anita

Klantcontactmedewerker

Yvette

Managementassistent

Rob

Werfbeheerder

Vacatures bij Gemeente Leiderdorp

Vergunningverlener omgevingswet
Standplaats: Leiderdorp
Niveau: HBO
Uren per week: 36 uur
Sluitingsdatum: 23-11-2025
Bekijk vacature
jouw nieuwe uitdaging in de omgevingswet: senior vergunningverlener bij de gemeente leiderdorp! vergeet de standaard aanvragen, bij ons krijg je de complexe puzzels waar andere vergunningverleners van dromen. van innovatieve bouwprojecten tot complexe vergunningen: elke dag nieuwe uitdagingen die jouw expertise vragen.    wat ga je doen als senior vergunningverlener omgevingswet?  als senior vergunningverlener ben jij de specialist waar het team op rekent. jouw kennis en ervaring maken het verschil in uitgebreide dossiers en dragen direct bij aan de kwaliteit van onze vergunningaanvragen rond bouwen, milieu en ruimtelijke ordening. jouw werkdag als senior vergunningverlener: elke dag begint met nieuwe uitdagingen. je duikt in complexe vergunningaanvragen die van intake tot definitieve beschikking jouw volledige expertise vragen. of het nu gaat om een ingewikkeld bouwproject, monumenten of een ruimtelijke ordening vraagstuk - jij bent degene die alle puzzelstukjes op hun plaats legt. gedurende de dag wissel je voortdurend van rol. het ene moment ben je de juridische specialist die zorgvuldig wetten en regelgeving toepast, het volgende moment schakel je met ruimtelijk adviseurs, constructeurs of de brandweer om alle aspecten helder te krijgen. kern is, dat je alle relevante belangen (initiatiefnemers, omwonenden, gemeente en externe partijen) goed afweegt in je definitieve advisering. je onderhoudt actief contact met externe experts en zorgt dat iedereen op de hoogte blijft van ontwikkelingen.  wanneer er overleggen zijn met belanghebbenden, vertegenwoordig jij de gemeente en breng je met jouw expertise de juiste balans tussen verschillende belangen. binnen het team deel je graag jouw kennis met collega's, denk je mee over procesverbeteringen en zorg je voor een soepele overdracht naar de toezichthouders zodra een vergunning is verleend.  waarom kiezen voor deze functie?  onze "ja, mits" cultuur geeft jou de vrijheid om creatief te denken en mee te bouwen aan betere processen. jouw ideeën voor verbetering worden niet alleen gehoord, maar ook uitgevoerd.  dit kun je van ons verwachten  een salaris tot maximaal € 4.998,00 bruto per maand (schaal 9) plus 17,05% individueel keuzebudget.  bij goed functioneren bestaat de mogelijkheid op salaristoelagen.  een jaarcontract voor 36 uur per week (met uitzicht op een vast contract).  een reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer als je binnen een straal van 40 kilometer woont, óf maak gebruik van een ns-business card.  de mogelijkheid om een deel van je werktijd in overleg thuis te werken. voor deze dagen ontvang je een thuiswerkvergoeding van € 3,25 netto per dag.  een mobiele telefoon en laptop.   uitgebreide ontwikkelingsmogelijkheden met trainingen en opleidingen.  een collegiale werkomgeving met korte lijnen, waar we samen werken voor onze inwoners.  ons gemeentehuis is goed bereikbaar met de auto en het ov én we beschikken over gratis parkeergelegenheid.  maar er is meer. bekijk hier het overzicht van alle arbeidsvoorwaarden.   dit neem jij mee  je hebt al ervaring met vergunningverlening en je weet hoe je bouwtekeningen moet lezen. je hebt kennis van de omgevingswet en je vindt het leuk om regels toe te passen op de praktijk. je werkt precies, denkt graag mee en je communiceert helder met collega’s en aanvragers.  verder heb je:  een afgeronde hbo-opleiding (bouwkunde of ruimtelijke ordening).  minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen de omgevingswet/wabo of gerelateerde wetgeving.  bij voorkeur een afgeronde opleiding abw 1.  affiniteit met bouw en techniek. inzicht in gemeentelijke processen.  uitstekende beheersing van de nederlandse taal in woord en geschrift.   ervaring bij een gemeente, omgevingsdienst of bouwbedrijf is een plus, maar geen vereiste. net zo belangrijk vinden we jouw motivatie en de wil om te leren.    hier kom jij te werken  team bouwen en wonen is een klein en hecht team en bestaat uit 8 medewerkers binnen het taakveld omgevingswet. dit zijn 3 vergunningverleners, 2 toezichthouders, 1 handhavingsjurist, 1 beleidsuitvoerder en 1 allround medewerker.  een team waar iedereen voor elkaar klaar staat en waar je op elkaar kan rekenen. in het team werk je nauw samen, leer je elkaars sterke kanten kennen waardoor je elkaars talenten optimaal kan benutten. je krijgt de ruimte om verantwoordelijkheid te nemen, initiatief te tonen en actief mee te denken over hoe zaken en processen beter kunnen, wat zorgt voor betrokkenheid, eigenaarschap en werkplezier. geen dag is hetzelfde en juist dát maakt het werken in dit team dynamisch en uitdagend.   enthousiast geworden?  we kijken uit naar jouw sollicitatie! stuur deze uiterlijk zondag 23 november 2025 naar jan hevel (teamleider maatschappelijk domein). we beoordelen sollicitaties doorlopend en nemen snel contact op met interessante kandidaten. wacht dus niet te lang met solliciteren, want wanneer wij een geschikte kandidaat hebben gevonden, wordt de vacature eerder gesloten.  wil je eerst meer inhoudelijke informatie? neem dan contact op met jan via 06 8192 0787. heb je vragen over het sollicitatieproces, bel of app dan met onze recruiter, romina golshahi via 06 2465 5743. 
Meld je aan voor de jobalert!

Blijf up to date met de nieuwste vacatures.

Onze kernwaarden


Vertrouwen

Bevlogen

Behulpzaam

Respect

Eigenaarschap

Lef

Nieuwsgierig
©2025 Werken in de Leidse Regio | Disclaimer | Privacybeleid
Scroll to top